گاهی فقط لازم است که شروع کنیم و نترسیم

شروع کنیم و نترسیم

انجام دادن بسیاری از کارها انقدر هم سخت نیست که تصور می کنیم و گاهی بهترین راه این است که فقط شروع کنیم . کمال گرا بودن مخصوصا قبل از شروع کردن به راحتی ما را نابود می کند.

از بزرگی اسم یک مشکل نترسیم و شروع کنیم

در بسیاری از مواقع شروع کردن در هر شرایطی بهتر از این است که شروع نکنیم حتی اگر کم تجربه باشیم و مهارت کافی را نداشته باشیم و بارها شکست بخوریم. مغز توانایی این را دارد که از هر شکستی ، نکات مثبت آن را بیرون بکشد و به این صورت هر شکست می تواند برای ما تجربه های زیادی را به ارمغان بیاورد که در مراحل دیگر زندگی بکار گیریم .

در اصل انسان هایی که شروع می کنند و بارها و بارها شکست می خوردند و بر کوله بار تجربه خود می افزایند بسیار موفق تر از میلیون ها انسان دیگری هستند که از ترس شکست خوردن هیچ گاه شروع نمی کنند . بعضی وقت ها اسم مشکلات بزرگ است اما وقتی با آن ها روبرو بشویم و بجنگیم متوجه می شویم انقدر هم بزرگ نبوده اند و ترس ما بی مورد بوده است .

در این پادکست چه می شنویم ؟

در این پادکست با صدای شیرین بهروزی داستانی مرد روستایی به نام مراد را خواهیم شنید که در دل تاریکی شب در صحرایی با حیوان وحشی درگیر می شود و او را می کشد . مراد در آن شب تاریک نمی بیند که با چه حیوانی می جنگد و تصور می کند که آن حیوان یک سگ است اما بعد از اینکه مراد حیوان را می کشد او را به دوش می کشد و وارد روستا می شود تازه متوجه می شود که آن حیوان یک شیر بوده است و بدون شک اگر مراد در تاریکی شب می دید که آن حیوان وحشی یک شیر است از ترس هیچ اقدامی انجام نمی داد و خوراک آن شیر می شد اما داستان اینگونه تمام نمی شود .