چرا روان شناسی رنگ ها در عكس نوشته مهم است
كسب و كار های متفاوتی در سراسر دنیا وجود دارد. در زمان قدیم تبلیغات بر روی تابلو های بزرگ در سطح مناطق انجام می شده است. كم كم با پیشرفت تكنولوژی و علم و دانش بشر تبلیغات شكل تازه تری به خود گرفت. تبلیغات متنوع تلوزیونی، پخش تراكت، پیامك تبلیغاتی، عكس نوشته و حتی نوار بالای گوشی های هوشمند یا همان نوتیفیكیشن. نقطه مشترك تمام این تبلیغات رنگ بندی است. نمی توان با روان شناسی رنگ ها در قرون وسطا هم اكنون نیز تبلیغات یا كسب و كار كرد. رنگ و رنگ شناسی نیز باید مانند تمام تجهیزات،علوم و تكنولوژی رو به جلو حركت كند.
یك لحظه اتاق یا محل كارتان را بدون رنگ تصور كنید. فكر كنید كه قرار باشد رنگ ها نباشند. همه چیز فقط سیاه و سفید. تقریبا دیوانه كننده است. این یك كابوس است. در فیلم های بسیار بزرگ برای نشان دادن خنثی بودن، جنون، ترسناك بودن و یا كابوس دیدن دقیقا از همین تكنیك استفاده می كنند. آن ها چنین صحنه هایی را بدون رنگ طراحی می كنند. ذهن انسان به طور خودكار می تواند تضاد را احساس كند و حس عمیق تری از فیلم به بیننده القا می شود.
برای آموزش چرخه رنگ كليك كنيد.
كمی جلوتر می آییم. به فیلم های وسترن و تگزاسی فكر كنید. فیلم هایی كه یك عكس نوشته با تصویر شخصی در حال تعقیب به دیوار هایش چسبیده است. رنگ بندی آن فیلم ها را به خاطر دارید؟ واقعا حاضرید با همان رنگ بندی در دنیای الان زندگی كنید؟ جالب است كه در آن زمان نیز روان شناسی رنگ ها وجود داشته است. این علم نیز مانند سایر علوم و دانش ها پیشرفته شده است. در حال حاضر روان شناسی رنگ تركیبی از تجریبات گذشته و دانش فعلی بشر به حساب می آید. در ادامه به بیان خصوصیات برخی رنگ ها می پردازیم.
رنگ مشكی
یكی از پر طرفدار ترین رنگ ها به خصوص در بین جوانان می باشد. مشكی نشانه اقتدار است. یكی از رنگ های پر طرفدار است كه در همه جا یافت می شود. یكی از احساسات بسیار جذابی كه رنگ مشكی القا می كند مرموز بودن است. معمولا دوست داران این رنگ را منزوی و گوشه گیر می دانند. اما مطالعات انجام شده این فرضیه را رد می كند. افرادی كه رنگ مشكی را دوست دارند سعی دارند خود را خاص و مرموز نشان بدهند.
رنگ مشكی یكی از رنگ هایی است كه نشانه سلطه و فرمان روایی است. یكی از دلایل مشكی پوشیدن كشیش ها نیز همین مورد است .البته در برخی ادیان مانند اسلام مشكی را رنگ غم می دانند. به همین دلیل در عكس نوشته، استفاده زیاد از رنگ مشكی توصیه نمی شود. البته استفاده از رنگ مشكی در خطوط و یا به مقدار كم می تواند ظرافت طراحی یا تیپ را بسیار بالا ببرد.
رنگ خاكستری
یكی از زیبا ترین رنگ های جهان خاكستری است. این مطلب را تحقیقات بسیار زیادی تایید می كنند. تقریبا هر كسی یك لباس خاكستری، یك قاب، رنگ اتاق یا دفتر كار،مبلمان یا عكس نوشته خاكستری یا هر شی دیگری را به این رنگ دارد. افرادی كه طرفدار رنگ خاكستری هستند احساس رضایت بسیاری در زندگی خود دارند. در واقع افراد پخته تر علاقه زیادی به خاكستری دارند. افرادی كه خود را بزرگ و یا عاقل می دانند اغلب طرفدار این رنگ هستند. هم چنین ثابت شده است كه آن ها عاشق افراد بزرگ تر از خود هستند. سعی می كنند با بزرگان نشست و برخواست كنند. هم چنین اغلب انسان همی بلند پروازی هستند.
رنگ قهوه ای
این رنگ نشان دهنده شخص صبور و قابل اعتماد است. معمولا افرادی كه طرفدار قهوه ای هستند قصد دارند كه عاقل بودن و تفكر را به رخ بكشند. اگر كسی به شما عكس نوشته قهوه ای هدیه داد بدانید كه بارها و بار ها آن را دیده است. از زاویه های مختلف بررسی كرده و به این نتیجه رسیده است كه این رنگ لیاقت شما را دارد. در واقع او قاطعیت و مهربانی را هم زمان به شما هدیه داده است. این افراد بسیار با جنم و مقتدر به حساب می آیند.
رنگ بنفش در عكس نوشته
یكی دیگر از رنگ های تیره رنگ بنفش است. جالب است كه رنگ بنفش را نماد شلختگی و بی نظمی می دانند. در واقع روان شناسان معتقدند افردای كه رنگ مورد علاقه شان بنفش است یا بی نظم هستند و یا از نظم اجباری عذاب می كشند. بنفش رنگ معنویت، مهربانی و كله شق بودن است. هم چنین این رنگ نشان دهنده هوش و ذكاوت شخص است. اگر قصد دارید به كسی كه این خصوصیات را دارد عكس نوشته هدیه بدهید می توانید از طیف زرد نیز برای تزیین استفاده كنید. این افراد بسیار خوش سلیقه هستند و به همین دلیل همواره درگیر تیپ و مد هستند.
رنگ ارغوانی
به عنوان آخرین رنگ برای عكس نوشته به رنگ ارغوانی اشاره می كنیم. این رنگ جز طیف رنگ بنفش می باشد. رنگ ارغوانی به عنوان رنگ سلطنت و بزرگی شناخته شده است. این رنگ را نشانه جاه طلبی و غرور می دانند. هم چنین افرادی كه طرفدار این رنگ هستند بسیار ظریف، ریز بین و نكته سنج هستند.
جمع بندی روان شناسی رنگ تيره در عكس نوشته
در این مطلب به معرفی چند رنگ تیره و روان شناسی ابتدایی هر كدام پرداختیم. هدف ما از بیان این موضوعات راحت تر كردن انتخاب عكس نوشته بود. با مطالعه این مطلب متوجه می شوید كه افرادی كه لباس های رنگ تیره می پوشند چه نوع شخصیتی دارند. برای هدیه دادن به آن ها بهتر است از چه رنگ ها و یا طیف رنگ هایی استفاده كنید. به همین سادگی می توانید هدیه خود را چند برابر خاص جلوه دهید. هم چنین برعكس اگر فردی را می شناسید كه عاقل و صبور است می توانید با هدیه دادن عكس نوشته قهوه ای به او حس خوبی را در او ایجاد كنید.
این نكته را هم در نظر داشته باشید : در هر حال انتخاب تیپ یا رنگ لباس و ست منزل همه به عهده شخص است. ما در این مطلب می خواستیم اخلاقیات مشترك افراد با رنگ های مختلف را برای شما بازگو كنیم. امیدواریم كه موفق بوده باشیم.